Kasvua verkkoliikenteeseen ja orgaanisiin liideihin Ensenselle

#energia-alan palvelut #linkedin #seo #verkkonäkyvyys

Energiadatan moniosaaja Ensense on saanut jatkuvuutta ja suunnitelmallisuutta markkinointiin yhteistyön avulla. Erityisesti datapohjainen markkinoinnin kehittäminen on kasvattanut markkinoinnin tuloksia.

Profitean myötä olemme saaneet markkinointiimme jatkuvuutta ja suunnitelmallisuutta. Yhteistyö on tähän mennessä täyttänyt odotuksemme markkinoinnin kumppanuudesta ja tuesta palvelujemme myynnille. Meiltä oli hyvä päätös lähteä Profitean kelkkaan.

Jari Kylmänen, Ensense Oy

Jari Kymäläinen

Yhteistyöllä dataperusteista lisäboostia markkinointiin

Profitean mukaantulon myötä Ensenselle alettiin rakentamaan monipuolista digimarkkinointia, jonka kulmakivinä toimivat markkinoinnin jatkuvuus ja tulosperusteinen kehittäminen. 

“On ollut alusta asti selvää, että olemme ammattilaisten kanssa tekemisissä”, kuvailee Ensensen liiketoimintajohtaja Jari Kymäläinen ensimmäisien kuukausien kokemuksia yhteistyöstä. Hänen mukaansa Profitea on tuonut Ensensen markkinointiin uudenlaista ymmärrystä markkinoinnin jatkuvuudesta.  

Kymäläinen onkin ollut tyytyväinen siihen, miten markkinoinnin toimenpiteet perustuvat tehtyjä toimenpiteitä mittaamalla saatuun dataan.

Ensimmäisen puolen vuoden aikana verkkosivuille on kerätty 66 % enemmän kävijöitä ja verkkosivun liiditehokkuus on kasvanut merkittävästi.

“Olemme saaneet juuri mitä halusimmekin”, Kymäläinen tiivistää markkinointiprosessilla saatuja ensimmäisiä tuloksia.

Markkinointipaketin hallintaa asiakasta kuunnellen

Jatkuvasti kehittyvänä energiadatan osaajina ensenseläiset kaipaavat myös markkinointikumppaniltaan kykyä muokata, skaalata ja kehittää toimintaansa jatkuvasti.

Profitea tarjosikin alusta alkaen uudelle kumppanille tiivistä markkinointikokonaisuutta, jota voidaan tarpeen tullen täydentää lisätoimenpiteillä. Näin myös markkinointipaletti elää dynaamisen ja kehittyvän yrityksen mukana.

Profitealta saamme personoitua ja skaalattua markkinointipalvelua, joka vastaa tarpeisiimme

– Jari Kymäläinen, Ensense

Profitean ja Ensensen kumppanuudessa Ensensen toiveiden täyttyminen varmistetaan kuukausittaisissa markkinointipalavereissa, joissa sekä tarkastellaan menneen kuukauden tuloksia että kartoitetaan tulevia erityistarpeita. Markkinoinnin kokonaisuuden hallinta on Profitean vastuulla, jolloin Ensensellä voidaan keskittyä energiayhtiöiden data-analytiikan kehittämiseen.

“Profitea on ollut se aktiviinen osapuoli, kuten toivoinkin. Meidän tekemistämme helpottaa, kun on joku tukena pitämässä markkinoinnin pakettia koossa”, toteaa Jari Kymäläinen.

Tukea verkkoliidien kasvuun myös jatkossa

Yhteistyön ensimmäisen puolen vuoden aikana on päästy jo hyvin vauhtiin kohti ensimmäisen vuoden tavoitteita. Bränditunnettuutta on kehitetty Ensensen tavoitteiden mukaisesti jatkuvalla sisällöntuotannolla ja kohdennetuilla mainonnan panostuksilla.

Verkkosivujen lisääntynyt kävijämäärä ja kasvanut brändinäkyvyys kääntyvät jo nyt, kumppanuuden alkuvaiheiden jälkeen konkreettisiksi tuloksiksi. Yrityksen verkkosivuilta on alettu kerätä liidejä, joita aiemmin saatiin myyntityön kautta.

Hyvin alkanut yhteistyö syvenee jatkuvasti ja myös jatkossa Ensense ja Profitea tavoittelevat entistä parempia tuloksia, joita todennetaan jatkuvasti dataan perustuen. Tulevaisuudessa myös yhdessä tuotetut podcastit ja videot täydentävät Ensensen markkinointipalettia.

Haluamme kehittää brändiämme ja pikkuhiljaa laajentaa sisältöjämme myös videoihin ja podcasteihin. Profitean kanssa se on mahdollista.”

— Jari Kymäläinen, Ensense Oy.

Etsiikö yrityksesi asiantuntevaa kumppania energia-alan digimarkkinoinnin kehittämiseen? Ole meihin yhteydessä tai tutustu tarkemmin markkinoinnin palveluihimme.